Praktische info

Hieronder vind je alle praktische info over de Great Breweries Marathon voor wandelaars.

Zondag 5 mei 2024

  • Afhalen borstnummer: 7u – 11u30
  • Start Great Breweries Marathon: 9u25
  • Start Great Breweries 25K: 11u40
  • Sluiting finish: 19u00
  • Einde event: 19u30

Start en aankomst voor alle afstanden liggen bij brouwerij Duvel Moortgat

Adres: Breendonk-Dorp 58 – 2870 Puurs

  • Gepersonaliseerd borstnummer met jouw voornaam (enkel voor deelnemers die zich vóór 15 april online inschrijven)
  • Unieke medaille aan de finish voor elke finisher
  • Het exclusieve Great Breweries Marathon T-shirt
  • Degustaties onderweg en aan de finish
  • Uitgebreid bierpakket
  • Bevoorradingsposten op het parcours (met o.a. rijsttaartjes) en aan de finish
  • Kleedkamers en douches in de buurt van de finish (Sporthal Vrijhals, Cyriel Verschaevestraat 15, 2870 Puurs)
  • Gratis bewaarplaats voor je sporttas
  • Een correcte km-aanduiding op het parcours en aan de finish
  • Een gedetailleerd parcoursplan voor elke afstand, met aanduiding van de bevoorradingen
  • Sportinez-verzekering tijdens de wedstrijden. Klik hier voor meer info.

Degustatie :

Geen Great Breweries Marathon zonder bierdegustaties! Alle wandelaars krijgen de mogelijkheid om tijdens hun passages op de brouwerijen de smakelijke bieren van Duvel Moortgat, Brouwerijen Palm, De Hoorn & Rodenbach en brouwerij Bosteels te degusteren.

Traditionele bevoorrading:

Vanaf kilometer 5 wordt er ongeveer elke 5 km isotone sportdrank en water voorzien. Op kilometers 15, 25 en 35 zijn er bananen. Als de wandelaars aangekomen zijn krijgen ze een fles sportwater en een koek.

Dit biedt de wandelaars de gelegenheid om elke 5 km te drinken. Daarnaast voorzien we voor de wandelaars ook enkele lichte snacks.

Bierpakket :

Alle finishers worden beloond met een rijkelijk gevuld bierpakket met de smakelijke bieren van Duvel Moortgat, Brouwerijen Palm, De Hoorn & Rodenbach en brouwerij Bosteels.

Ten laatste 1 week voor het evenement krijgen alle individueel ingeschreven deelnemers een bevestigingsmail met daarin hun gepersonaliseerd nummer (ingeschreven t.e.m. 15 april) of een e-ticket. Met dit nummer of e-ticket kan je ter plaatse je deelnamepakket afhalen aan de voorinschrijvingsstand op zondag 5 mei vanaf 7u00.

Wie ingeschreven is via een groep (school, bedrijf of vereniging) met groepsafhaling kan zijn/haar borstnummer niet persoonlijk afhalen, maar moet zich wenden tot de groepsverantwoordelijke. Deze persoon zal instaan voor het afhalen en verdelen van de borstnummers van de hele groep.

Het afhalen van je T-shirt gebeurt op vertoon van je enveloppe of e-ticket. Er zijn small, medium, large en extra-large T-shirts beschikbaar, in dames- & herenmaten.

Let wel: het aanduiden van de gewenste maat op het inschrijvingsformulier is louter informatief & geen garantie dat deze maat bij het afhalen van je T-shirt nog beschikbaar is. Hoe vroeger je je T-shirt komt ophalen, hoe meer kans je hebt dat de gewenste maat nog beschikbaar is.

Wil je graag wisselen van afstand of naam? Dit kan tot en met 15 april via info@golazo.com

We ontvangen bij een naamswissel graag volgende gegevens van de vervanger:

  • Referentienummer oorspronkelijke deelnemer:
  • Naam + voornaam:
  • Geslacht:
  • Geboortedatum:
  • Adres:
  • Woonplaats + postcode:
  • Telefoonnummer:
  • Telefoonnummer in geval van nood:
  • E-mailadres:


Na het verstrijken van de deadline zoals hierboven aangegeven is het enkel mogelijk om te wisselen van naam of afstand aan de inschrijvingsstand op 5 mei.

Afstandswissel (ter plaatse)

  1.  Haal het deelnamepakket van de oorspronkelijke deelnemer op.
  2.  Laat je afstand wijzigen aan de stand ‘change of name/distance’ en ontvang een nieuw deelnamepakket.
  3.  Wisselen naar een lagere afstand is gratis. Voor een hogere afstand wordt het verschil in prijs aangerekend.

 

Naamswissel (ter plaatse)

  1.  Haal het deelnamepakket op met de bevestigingsmail van de persoon van wie je het startnummer hebt overgenomen.
  2. Laat je gegevens wijzigen aan de stand ‘change of name/distance’ en ontvang een nieuw deelnamepakket.
  3.  Vergeet je ID niet mee te nemen. Voor een naamswijziging wordt ter plaatse € 5 administratiekost aangerekend.

Aan alle wandelaars wordt gevraagd om zich strikt aan de verkeersregels te houden. Hou er rekening mee dat de finish sluit om 19 uur.

Kleedkamers en douches zijn voorzien in Sporthal Vrijhals, Cyriel Verschaevestraat 15, 2870 Puurs.

Je kan je sporttas tijdens het evenement vrijblijvend achterlaten aan de voorziene opbergruimte. Er wordt een sticker met uniek nummer op je tas gekleefd. Hetzelfde nummer wordt ook op je borstnummer gekleefd. Na je deelname kan je je sporttas terug ophalen op vertoon van je sticker. Bij verlies van je sticker zal je je sporttas enkel kunnen ophalen mits een juiste beschrijving van je tas en de inhoud ervan aan de organisatie.

De organisatie zal de nodige veiligheidsmaatregelen nemen om de ruimte zo goed mogelijk te bewaken, doch gebruik ervan is op eigen risico. De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schade, verlies en/of diefstal van persoonlijke voorwerpen.

Enkele aanbevelingen:

  • Gebruik een goed afsluitbare sporttas en zorg dat deze ook goed is afgesloten zodat er geen items uit je sporttas kunnen vallen.
  • Laat geen waardevolle items (zoals iPhone, sporthorloge, portefeuille enz.) achter in je sporttas.

SPORTOGRAF.COM is de officiële fotoservice van de Great Breweries Marathon. 

Hier vind je meer info over hoe met je foto’s wordt omgegaan.

Hier kan je na het event je foto’s opzoeken.

Je hond is van harte welkom op de Great Breweries Marathon.

Wij voorzien, in samenwerking met Aveve, ook bevoorrading voor je hond.

Aan de start krijgt je hond een exclusief fluo hesje om de tocht goed zichtbaar aan te vangen.

Aan de finish ligt er voor je hond een leuke goodiebag klaar, en ben je van harte welkom op de stand van Aveve waar je kan kennismaken met de gezonde hondenvoeding van Charlie’s Choice.